Absence of Marriage
Salamo Elikom... Firstly sorry for writing in English since i don't have an installed arabic keyboard in my computer... secondly thanks to all of you for this great project over the web To make a long story short...
I have quitted masturbating for 4 months now.. after so many battels against myself and against the devil... I couldn't have done so without the willingness of Allah and his endless help...
I just needed the will and here I am... I feel like I do not do sins at all... of course this is can't be true for someone with no faults or mistakes... but that's how I feel... Always Pure... Grace Be to Allah... Now the problem is that my nocturnal emissions (the only natural tension release now) or what we may call "Wet Dreams" doesn't actually occur frequently... it may last for over 30 days without occurring... actually I can't bare this period to have these natural emissions...
I need these natural emissions to occur frequently... of course no need to say that the only solution available for me is back to masturbation which actually i started to hate very much and I will never fall on this mistake again... so I'm asking whether there is a technique I can follow to schedule these emissions once per week... or Pills I can buy for also this purpose... there must be a solution somehow. Kindly Please do not tell me patience and stuffs like that will work just fine... I'm sorry to say I'm fed up with these views... this issue only needs a practical solution.
Thank you very much indeed... Looking Forward to hearing from you soon
20/07/2007
السلام عليكم؛ اعتذر في البداية على كتابتي بالانجليزية لغياب اللغة العربية عن جهازي وثانيا أشكركم جميعا على هذا المشروع الرائع. ولاختصار القصة توقفت عن ممارسة العادة السرية منذ حوالي أربعة شهور بعد معارك عديدة مع نفسي ومع الشيطان ولم أكن لأتمكن من هذا لولا مشيئة الله وعونه كانت تنقصني العزيمة ولكني وجدتها أخيرا وأرى نفسي الآن دون ذنوب ولا أعني دون أخطاء ولكني أشعر بالنقاء. المشكلة الآن في غياب الاحتلام والتي هي الوسيلة الوحيدة الطبيعية لتصريف الحاجة. لا يحدث الاحتلام بصورة متكررة فقد يغيب لمدة ثلاثين يوما والحقيقة أنني لا أستطيع أن أتحمل هذه الفترة الطويلة دون هذه الوسيلة الطبيعية لتصريف ما أشعر به من توتر.
أريد زيادة هذه الأحلام دون ذكر أن في غيابها يكون الحل بالنسبة لي العودة للعادة السرية والتي أكرهها بشدة وأرى أنها خطأ لا أنوى العودة إليه أبدا ولهذا فأنا أسأل إن كان هناك وسيلة لجعل هذا الاحتلام يحدث بصورة أكثر انتظاما مثل مرة في الأسبوع أو ربما بعض الأدوية فلا بد أن هناك حل ما.
أرجوكم لا تخبروني بأن أتصبر وما شابه هذا الكلام فأنا أعتذر لأني مللت مثل هذا الكلام فهذا الأمر يحتاج لحل عملي.

رد المستشار
My Darling
You are as you mentioned, "pure". It is excellent thing to avoid masturbation. To my own knowledge, no body can control nocturnal emission or wet dreams. The best way to ventilate is to get marry as soon as you can. If your family can offer you some costs of marriage this would be the best solve of your problem, but if you do not have sufficient financial support for the expenditures of marriage responsibilities you would try frequent fasting, try to occupy your daily schedule with many activities, especially athletic activities.
I hope to benefit from my suggestions
Please, follow your condition up with us.
I am Looking Forward to hearing from you.
Professor Doctor
Mostafa Saadani
عزيزي؛
أنت كما وصفت بكلماتك "بريء". من الرائع فعلا التوقف عن العادة السرية، ولكن وفقا لمعلوماتي فإن لا أحد يستطيع التحكم في عملية الاحتلام، وأفضل طريقة لإشباع حاجتك هي الزواج بأسرع ما يمكنك. وتعتبر مشاركة أسرتك في بعض تكاليف زواجك أفضل حل ولكن إن لم تكن لديك القدرة على القيام بالالتزامات المادية المترتبة على الزواج تكون الحلول المتاحة أمامك هي المداومة على الصيام ومحاولة شغل أوقاتك بأنشطة متنوعة خصوصا الأنشطة الرياضية.
أتمنى أن تستفيد من اقتراحاتي، وأرجو أن تتابعنا فأنا أتطلع لسماع أخبارك.
الأستاذ الدكتور مصطفى السعدني
* وتضيف الدكتورة حنان طقش: السلام عليكم؛
أهم ما يجب أن يتصف به المترجم الحيادية التامة وحيث أني لست مترجمة متخصصة تراني ترجمت كلمة Pure في نص الاستشارة بمعنى نقي وفي الرد عليها بمعنى بريء وكلاهما من الناحية اللغوية جائز ولكن الفرق في المعنى كبير.
لي رأي قد يجوز لي أن ابسطه وهو أن كلمات السائل تعكس اختلال معرفي واضح بإتباعه أفكار لا منطقية مثل حتمية وجود حل مثالي لكل مشكلة لا بد من الوصول إليه وأخرى بأن عدم سير الأمور حسب رغباتنا كارثة حتى وإن كانت هذه الرغبة تنال عملية بيولوجية بحتة يقوم بها الجسد حسب احتياجه لا بناء على رغبة القائم على أمر هذا الجسد فهو يريد أن يتوقف عن ممارسة العادة السرية ليشعر بالنقاء وفي ذات الوقت متأكد من وجود وسيلة تسمح له بإشباع حاجته بالسيطرة على عملية تحقق بعض الراحة بطريقة غير مباشرة!!
أرى أن ما يجب على السائل الاهتمام به يقع أبعد من التعامل مع رغباته الجسدية فمن المعروف أن تبني الأفكار اللامنطقية طريق سريع للاضطرابات، وأرجو أن يسامحني د. السعدني على تطفلي على استشارته.