هام وعاجل
للأسف أنا أمارس العادة السرية وبتفرج على أفلام سكس وبطلع فيها طاقتي، بس المصيبة أنني مرة جربت أدخل حاجة من الخلف ودخلت جزرة صغيرة جدا من فتحة الشرج ودهنتها كريم ودخلتها جوايه ومن كثرة ضغطي عليها دخلت جوه وأكملت ممارستي وبعدين حاولت أنزلها ماعرفتش، فدخلت الحمام وعملت براز وقرفت أبص عليها في الحمام وخرجت، بس وأنا بشد السيفون ماشوفتهاش ومحستش بيها وهي بتنزل رغم إنى عملت حمام براز بعدها.
أنا ندمانة جدا، طبعا على اللي حصل، بس أنا مش عارفة إذا كانت نزلت ولا لأ وشديت السيفون على طول من غير ما أبص فمش عارفه نزلت ولا لأ.
أنا من يوميها مجاليش مغص ولا حاجة وبأدخل الحمام عادي وكل حاجة تماما مافيش غير حباية حمراء طلعت في وركي مش عارفة بسببها ولا لأ؟
أنا خائفة جدا من أن تكون لسة جوه وتعمل لي مشاكل صحية وفي نفس الوقت خايفة أكشف ومش عارفة هقول للدكتور إيه أصلا؟؟؟
وجيبت ملين من دماغي من الصيدلية وبأخذه دلوقتي وبعمل حمام بشكل طبيعي ومعنديش أي مغص أو أي حاجة. بالله عليكم أطمئن ازاي انها نزلت ومافيش مشاكل؟ وهل ممكن تكون دخلت في الأمعاء مثلا؟ بس أنا بعمل حمام بشكل طبيعي جدا!!!
أرجو الرد بسرعة والحل إيه أرجوكم؟
والله والله والله أنا نادمة ندما شديدا جدا ومش هعمل أي حاجة تاني بس أرجوكم ساعدوني، شكرا لكم
04/04/2015

رد المستشار
أهلا ومرحبا بك علي الموقع، وأعانك الله علي التخلص من معاناتك، وأرجو أن أكون سببا في هذا.
تقسمين ثلاثا أنك نادمة وأصدقك بلا قسم وأري أنك تعرضت لتجربة قاسية ومؤلمة نفسيا وجسديا. لن أتطرق إلى مشكلة العادة السرية وآثارها وكيف تتخلصين منها لأنك لم تطلبي هذا أولا، ولأننا تحدثنا عن هذا الموضوع كثيرا وستجدين مساعدات جمة على الموقع ثانيا.
تتلخص مشكلتك في دخول جسم صلب (جزرة صغيرة جدا) في فتحة الشرج، لم تتأكدي من نزولها (من غير ما أبص فمش عارفه نزلت ولا لأ)، تعرضت لأعراض قلق (أنا خائفة جدا من أن تكون لسة جوه وتعمل لي مشاكل صحية وفي نفس الوقت خايفة أكشف)، لا تعانين من أي مشكلات معوية بعدها (مجاليش مغص ولا حاجة وبأدخل الحمام عادي وكل حاجة تمام، وبعمل حمام بشكل طبيعي ومعنديش أي مغص أو أي حاجة).
والرأي الأقرب للصواب أنها نزلت مع البراز في المرة الأولى للأسباب الآتية:
1- أنها صغيرة جدا كما تقولين وبالتالي لن تستطيع أن تسد الأمعاء الغليظة التي قطرها أكبر بكثير من هذه الجزرة حتى ولو جاءت بالعرض
2- أنها مادة غذائية وبالتالي لا خوف من حدوث أي أضرار منها
3- أنك لا تعانين من إمساك أو مغص وتتبرزين بشكل عادي، وبالتالي لا تحتاجين للذهاب لأي مكان ولا للتأكد من شيء فالأمر صحيا لا مشاكل منه. وعليك الاهتمام بموضوع العادة السرية وأهلا بك في أي استفسار آخر.