مثلي يختفي خلف جدران الزواج م11
عن العقاقير
عزيزي الدكتور وائل السلام عليكم ورحمة الله وكل عام وحضرتك بخير وسعادة وتقدم وازدهار دائماً يارب وبارك الله فيك وجزآك عنا خيرا دكتور تناول الجرعات بانتظام وساعات أنسى أخذها يوم يكون غصب عني بكون في شغلي ما بروح لأي ظروف المهم مستمر عليها وهذا هو الأسبوع التاسع لي أحس في بعض الأوقات إني خلاص لن أحضر السيرباس ثاني
إحساس براحة حقيقي والله وساعات وهذا الأكثر أحس بتحسن بسيط وعايز كمان سنة علاج والله بهرب من الوساوس بكل الطرق واَلتهى عنها لكن بقت مزعجة عارف حضرتك تجيلي وأنا مثلاً بصلي علي سجادة أفكر في السجادة وصناعتها وخيوطها وأقول لنفسي يخرب بيت التخلف وأشتم نفسي وأنهارها الناس تموت وأنا بفكر في التفاهات دي تجيني بعض مش عارف أقول إيه والله لو نمت علي السرير أفكر فيه حتى ممارستي الجنسية مع الزوجة أُوسوس فيها كأني بعملها لأول مرة دكتور بخاف اتجنن ما هذا وغيره وغيره أكون جالس مع الناس ومخي يروح يبص علي ألوان الحائط ألوان ملابسي وكيف صبغت وصنعت وسواس لدقائق وبعدها أجلس علي النت وأبحث إزاي صنع مثلاً القماش الألوان وشوي وأهذي
وأنا بكلمك وبكتب لحضرتك وأنا أبكي كالطفل إيه ده اللي أنا فيه جنون أستغفر الله العظيم يأخذ وقته ويروح ويرجع ثاني هذا الوسواس فكرت هذا خلل عقلي أم ماذا وألجأ إلى الله وأتضرع وأصلي علي نبينا محمد صلى الله عليه وسلم كثيراً وأهتدي بِهدّيه والله أنا بكتب الرسالة هذه الساعة 5 صباحاً وأنا قلق وتائه وخائف من بكرة أنا حياتي لازم يكون فيها منغصات ليه المثلية أو الميول تبعي بعد عني كثير أوم يجي مكانه ده ساعات من كثر الشرود ببقي اعد مع ناس في شغل أو العائلة ما بعرف أرد أو أتكلم بسبب الفكر المتخلف ده هو ده إيه عبط أو خلل والله والله ساعات أنسى الشغل بتاعي اللي بقالي فيه سنين مفيش حاجة ما بفكر فيها حتى ضغطي على الحروف للكتابة علي الموبايل بفكر فيها وأراقبها إزاي بكتبها وإلخ ده الجانب السلبي وساعات ببقي كويس جداً وهادي وعاقل ورزين وبقول إيه الخلل اللي ببقى فيه ده وأنساه خالص أطلت عليك الكلام وخائف مستقبلاً أصاب بحاجات مقدرش عليها خائف على نفسي وأولادي من بكرة إن شاء الله
أربعة من أصحابي من سني توفوا الفترة الي فاتت ده وأتعظ وأقول الموت قريب وليه الخلل اللي بيجيني ده وكله رائح ما بيبقى إلا العمل الصالح الناس بتفكر في مستقبلها مثلا جواز أولادها وأنا في إيه ما هذه الخيبة دكتور مش عايز أوجع دماغك أنا بفضفض معك وأحاول أعالج العلاج السلوكي مع السيروتونين وال 12 أسبوع أوشك على الانتهاء وعقبال حضرتك ما ترد على الرسالة يكونوا خلصوا لا ملجأ لي سواك بعد الله أستمر على الجرعة أم أزيد أم أرمي نفسي في البحر أعمل إيه خائف أفقد عقلي ما برتاح ساعات إلا لما بنام وأنسى الجانب الإيجابي قليل لا أنكر أبداً رغم اللي حكيته أن العلاج جاب نتيجة وساعات يريحني كثير منتظر رد سيادتكم بوركت وبارك الله لكم
24/6/2018
الدكتور وائل ملحوظة بسيطة نسيتها أمس معرفتها منك أولا هل دواء السيرباس مثلاً لو تعاطيته من غير وجود المرض أو النقص الموجود هل يسبب أضرار مثلا يهيس العقل المخ أو يوثر على السيروتونين سيادتك متفهم اقصد إيه يعني لو أخذته بلا مرض يسبب المرض أو يوثر ثانياً معلش ما تمل مني عايز أسمع منك أعراض الذهان يعني إيه تصرفاتي لو فيه ذهان مكن أعمل أشكال التصرفات وضحلي سيادتكم أنا مش بدعي الذهان بس خائف منه وحالتي مش طبيعية أُفكر أُفكر في كل شيء حتى الفكر بفكر فيه نفسي ارتاح وأهدى وأخذ الأمور ببساطة طيب مفيش حقن سيرباس أقوى أو أحسن أو حقن السيروتونين أيها الحنون أكرمني بردك أكرمك الله مش هعيد اللي كتبته ثاني سيادتك متفهم الأمر.
هل ممكن حالتي تكون خصلة من خصال السوء عادة تعود وليس وسواس وده أعالجه إزاي ؟؟؟
سامحني مش عارف أقول إيه .
24/6/2018

رد المستشار
الأخ الفاضل "طارق" أهلاً وسهلاً بك على مجانين وشكراً على ثقتك ومتابعتك لخدمة استشارات مجانين بالموقع.
هانت إن شاء الله يا "طارق" وقريباً تستشعر كامل التحسن بفضل الله، فبعد مرور 12 أسبوعا إن لم تكن في تحسن تام عليك أن تزيد جرعة سيرترالين بمقدار 50 مجم يومياً وتستمر على الجرعة الجديدة حتى يحدث التحسن.
عقاقير الم.ا.س.ا ومنها سيرباس الذي تتناوله لها استخدامات عديدة منها الاكتئاب والقلق والهلع والرهاب والوسواس والصداع النصفي والألم المزمن ومتلازمة الألم الليفي العضلي ....إلخ. ويستخدمها كثيرون لتأخير القذف وإطالة مدة الجماع وغير ذلك من الاستخدامات الطبية التي تجعل تخوفك من أن يؤثر استخدامها أثرا سلبياً عليك إن لم تكن حالتك وسواس قهري تخوفاً بلا مبرر يا "طارق"... فهي مجموعة عقاقير آمنة إلى حد كبير واستخدامها في الشخص الطبيعي لم تسجل له أي أضرار.
أنصحك بالتدرب على تتفيه الفكرة ، وإهمالها فهذا سيكون سبيل التحسن الأسرع والأنجع بإذن الله،
ودائماً دائماً أهلاً وسهلاً بك على موقعنا مجانين فتابعنا بالتطورات .