Alsalam alekum wa rahmat Allah wa barakatoh...........
First, i would like to thank you so much for this great web site, which i'm sure thousands of persons are making good use of it. May Allah reward you for your great efforts inshaAllah (Ameen).
My e-mail is for Dr.Wael hindy, i am suffereing from what u call(Trichollomania), i thought i'm the only one who is suffereing from this weired habbit, untill i read about it on your web site(may Allah help every one).
I had it 13 years ago when i was at high school(lots of stress from exams)and till now.
I also read that there are several medicines that help as a cure for
(Trichollomania) as it is classified from (Obsessive Compulsive Spectrum) symptoms.
Those medicines are:
1-clomipramine
2-Flouxetine
3-Flovuxamine
4-Citalopram
My questions are:
1-Is it gonna do good me taking one of those medicines? if yes which of them?
with which dose?
2-are those medicine exists in Canada where i live or they do have another names for same medicine?
N.B.: I don't sufferer any depression from any kind..........for me it's only a habit...that i find my self doing when i'm tension or under stress.
Finally, thank you one more time for your help. Looking forward to hearing from you soon(please).
Asalam alekum.
respectfully yours,
DI
15/3/2006
ملحوظة: أنا لا أعاني من أي اكتئاب، هي بالنسبة لي مجرد عادة أجدني أفعلها عندما أكون مضغوطةً أو في كرب، وأخيرا شكرا لك مرة أخرى على مساعدتك،
وأنا في انتظار ردكم (بسرعة من فضلكم)، السلام عليكم المقدرة لكم.
15/3/2006

رد المستشار
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، الأخت العزيزة أهلا وسهلا بك على مجانين، حضرتك وصلت إلى التشخيص وإلى التصنيف والتوصيف واخترت أحد طرق العلاج وهو العقاقير ما شاء الله عليك.
فمن قال لك أن العقاقير وحدها تكفي لعلاج هوس نتف الشعر إنها ما تزال في طور العلاج الإضافي للعلاج المعرفي السلوكي أو غيره من طرق محاولات علاج هوس نتف الشعر، والحقيقة العلمية الموضوعية اليوم تقول بأن المعلومات عن علاج وسواس نتف الشعر باستخدام العقاقير فقط ما تزال متناثرة، ودور العقاقير في العلاج ما يزال غير واضح، وإنما يحتاج الأمر إلى علاج سلوكي معرفي، ويفضل أن يكون مصحوبا بالعقار كما عرفت في تجاربي الشخصية في علاج حالات وسواس نتف الشعر، ولكن أحينا قد نلجأ لإضافة عقاقير غير عقاقير الماسا للحد من الجانب الاندفاعي للحالة، ثم ليس من المسموح به طبيا -وإن سمح بغير ذلك في سوق الدواء- بأن يكتب أحد عقاقير الماسا غير الطبيب!
وباختصار ابحثي عن من يستطيع تقديم العلاج السلوكي المعرفي أولا فالعقاقير على قفا من يشيل "كما نقول في مصر" وهذا حال العقاقير على مستوى العالم،
فكري... واستخيري وقرري وتابعينا بأخبارك.