i can't talk to girls
my problem is that i can't say hi to some girls in my class and when i see them in the street or out side the classroom and when I am by myself i get scared.
My childhood is full of troubles my dad and mum separated when i was 5 years old in 1990.Then i lived with my dad who was very strict and little too hard on me. He didn't like to see me talking about my mum and if i have to , i had to talk badly about her .He didn't tell me to do that but it was obvious because he always used to say "thanks to God that your mum is not my mum
It will be very nice of you if u contact me through my E-mail so i can tell my story and my problem"
Thank u very much
19/11/2003
مشكلتي: هي أنني لا أستطيع إلقاء التحية على بعض البنات في فصلي، وعندما أراهن في الشارع أو خارج الفصل وعندما أكونُ وحيدًا أشعر بالفزع.
طفولتي مليئةٌ بالمشاكل إذ انفصل أبي وأمي منذ عام 1990، وكان عمري وقتها خمس سنوات، وعشت مع أبي الذي كان صارما وقاسيا بعض الشيء معي، لم يكن يحب أن يراني أتكلم عن أمي، وإذا تكلمت فلن يكون مدحا، هو لم يقل ذلك صراحة، لكنه كان واضحا لأنه كثيرًا ما كان يقول: "الحمد لله أن أمك ليست معك"، سيكونُ جميلاً منكم إذا تواصلتم معي عبر بريدي الإليكتروني لكي أحكي لكم قصتي ومشكلتي.
شكرًا جزيلاً.
19/11/2003

رد المستشار
Ok, so what is your story and your problem?
We are all here willing to help if you would just give us some specifics.
Neither your upbringing nor your parents' divorce nor your father's strict attitude has anything to do, really, with your shyness with girls.Rather, it has to do with your own self-esteem and self-worth; your opinion of yourself.You get scared outside of the classroom because you don't know what you want from those girls or from yourself.What is the worst that can happen if you said HI to one of them one day?????????????Are you scared because of the guilt you feel toward how you mentioned your mother in your father's presence???You didn't have to do that as you said, but you wanted to say what would make him feel ok about you. You wanted to buy your peace of mind. That is ok, but you don't have to hate your mother or feel guilty about what you said.But really, what is your opinion of your mother???? what is yourrelationship with her?? What do you think of women in general?You are about 18 years of age, and obviously in a mixed school. How do you deal with girls in the classroom? why not say hi, just say hi and treat all the girls as if they are your old friends (boys) but with a little delicacy.Give me more details to work with... share your thoughts and feelings in detail.God bless and keep you safe and healthy.حسنا، ما هي قصتك وما هي مشكلتك؟ نحن هنا جاهزون لمساعدتك، لو أعطيتنا فقط بعض التفاصيل.
فلا علاقة لتربيتك ولا لطلاق والديك، ولا لصرامة أبيك بخجلك من البنات، وإن كان من الممكن أن تكونَ لظروف نشأتك تأثيرات على تقديرك لذاتك واحترامك لها ورأيك فيها، ربما تشعر بالفزع وأنت خارج الفصل عندما ترى البنات لأنك لا تعرفُ ماذا تريد منهن أو من نفسك، فما هو أسوأ ما قد يحدثُ لو أنك ألقيت التحية على واحدة منهن يوما ما؟
هل تشعر بالفزع بسبب الذنب الذي تحسه تجاه الطريقة التي كنت تذكرُ بها أمك في وجود والدك؟ لم تكن مرغما على ذلك كما قلت وإنما أنت أردت فقط أن تشعره بأنك كما يريد لكي تريح نفسك، وهذا جيد، لكنك لم تكن مرغما على أن تكره أمك أو أن تشعر بالذنب بسبب ما قلته عنها، ولكن حقيقة ما رأيك في أمك؟ وما هي علاقتك بها؟ وما رأيك في النساء بوجه عام؟
سنك الآن في حدود الثامنة عشر، وتدرس في مدرسة مختلطة، فكيف تتعامل مع البنات في الفصل؟ ولم لا تقوم بتحيتهن، فقط ألق التحية عليهن، وعامل البنات كلهن كأنهن أصدقاءك القدامى (الأولاد)، ولكن بشيء من الرقة والكياسة.
أعطنا تفاصيل أكثر لكي نستطيع القيام بعملنا، وشاركنا أفكارك ومشاعرك بالتفصيل، وفقنا الله وإياك إلى ما فيه الخير والصواب.
* ويضيف الدكتور وائل أبو هندي، الابن العزيز السائل أهلا وسهلا بك، ونشكرك على ثقتك في صفحتنا استشارات مجانين، ما أود إضافته فقط بعد إجابة الأخ الزميل الاستاذ علاء مرسي، هو فقط إحالتك إلى رد سابق ظهر على صفحتنا تحت عنوان: رهاب الجنس الآخر، وأهلا وسهلا بك دائما، ونحن في انتظار متابعتك.