أتمنى منكم بارك الله بكم أن تفيدونا عن حالة هذه المريضة
بناءاً على المحادثة التي تمت بيني وبينها هل هي بحاجه لزيارة طبيب نفسي أم أخصائي نفسي أم أنها لا تحتاج لذلك لأنها لجأت إلي بعد الله وطلبت مني المساعدة فأتمنى أن تفيدوني أكون لكم من الشاكرين، وهذه هي المحادثة:
Sanaa : : متضايقة أوي Sanaa : : أنا عايزة اقولك حاجة Sanaa : : انا بمر بشيء فظيع
khaled :: ايه هو khaled :: ؟
SANAA : : خالد انا في ورطة او بالأخص مرض SANAA : : مرضي Sanaa : : مرض نفسي khaled :: ايوه هو ايه
Sanaa : : مرض الجنس
khaled :: هوس جنسي
Sanaa : : ايوة بس بغباء
khaled :: ازاي بغباء
Sanaa : : يعني بخاف من الرجالة كلهم Sanaa : : مش خوف لا بس نظرتي بتتفهم عندهم بسرعة khaled :: نظرة رغبه khaled :: ؟
Sanaa : : اة كلهم بيفهموا كدا بسرعة مني Sanaa : : اي واحد
khaled :: وانتي بتحسي بكده ناحية الكل khaled :: طيب مين اللي شخص حالتك khaled :: ؟؟ khaled :: رحت لدكتور
Sanaa : : لا Sanaa : : بس بدأ عندي بشيء اغرب
khaled :: ايه khaled :: ؟
Sanaa : : اني ببدأ بأغرائي دة حتي قدام Sanaa : : اي حد من قرايبي
khaled :: يعني بتغري قريبك khaled :: قرايبك
Sanaa : : مش المشكلة انهم قرايبي المشكلة في المحارم
khaled :: زي مين
SANAA : : لي عم صغير
khaled :: كم سنة
SANAA : : 35 سنة SANAA : : وهو بدأ يبص لي كدا SANAA : : انا خايفة من نفسي
khaled :: عمل معك حاجه
Sanaa : : دة من غير وعي مني يا خالد Sanaa : : لا Sanaa : : لا Sanaa : : ولا لمس ايدي khaled :: عمل معك أي حاجة
Sanaa : : لا
khaled :: لاحظت عليه بحتك بيكي مثلا بيبص على مناطق جسمك
Sanaa : : بدأ يبص Sanaa : : وخصوصا ان لبسي قدامة مكشوف جدا
khaled :: حد غيره بتبادليه النظرات دي من محارمك
Sanaa : :: اة
khaled :: مين
Sanaa : : خال اي
Sanaa : :: لي
khaled :: وبرضه بيبص
Sanaa : : اة Sanaa : :: انا مرعوبة
khaled :: حد من محارمك عملتي معاه حاجة قبل كده
Sanaa : : لا
khaled :: ولا واني صغيره
Sanaa : : لا ابدا Sanaa : : بس افتكر Sanaa : : بابا
khaled :: كان عندك كام سنه
Sanaa : : لالا Sanaa : : خلاص نغير الموضوع دة
khaled :: احكي لي يمكن اقدر اساعدك
Sanaa : :: -صعب صعب اوي
khaled :: حاولي معايا khaled :: انا عاوز زي ما احنا اصحاب مع بعض khaled :: برضه اقف جنبك khaled :: وقت شدتك
Sanaa : : انا بعد طلاقي Sanaa : : الاول Sanaa : : كان بابا بيشرب وسكي t Sanaa : : في يوم عادي Sanaa : : كنت محتاجة انام لأني فعلا كنت مصدومة ومش حاسة بنفسي Sanaa : : وبعدين كنت بهزر معاة وقاللي لو شربتي بس شوية في غطا الازازة هديكي 10 جنية Sanaa : : وشربت .. قلت لة لا انا هنام ونمت جمبة Sanaa : : ماما كانت موجودة وكان فية ناس كتير Sanaa : : قفل هو باب غرفتة ونام عادي دة ابويا Sanaa : : متخيلتش انة Sanaa : : يكون عايزني و Sanaa : : بس هو مسك نفسة
khaled :: ايه اللي حصل
Sanaa : : بس انا مكنتش في وعيي Sanaa : : كان عايز Sanaa : : هو باسني Sanaa : : وبعدين دخل ايدة من تحت الجيب بتاعتي Sanaa : : لمس الاندر وير Sanaa : : وبعدين مقدرش معرفش ضميرة وللا اية Sanaa : : بس
khaled :: وانتي ؟؟
Sanaa : : عشت بعذاب Sanaa : : انا كملت نومي علشان اعرف انة حلم
khaled :: بينك وبين نفسك khaled :: كنتي حابه كده
Sanaa : : كنت سايبة نفسي وخايفة افتح عيني
khaled :: كنتي خايفه والا حابه
Sanaa : : خايفة khaled :: لكن محصلشي حاجة Sanaa : : لا Sanaa : : كنت وقتها بعيد دراستي من تاني بعد الطلاق Sanaa : : وبدأ المدرسين يحسوا بالنظرة نفسها Sanaa : : مفيش مدرس محبنيش Sanaa : : مفيش راجل اتعرفت علية ومحبنيش Sanaa : : وكلة من نظرتي Sanaa : : معرفش ازاي ومبحسش بنفسي
khaled :: وبابا بعد كده khaled :: حصل منه حاجة
Sanaa : : لا Sanaa : : بس ساعات في الليل Sanaa : : كنت بحس بنفسة علي وشي Sanaa : : كأنة بيحاول تاني ومبيقدرش Sanaa : : طول عمرة بيفضلني عن اي حد حتي اخواتي
khaled :: وانتي بعد طده مش فكرتي فيه
Sanaa : : لا Sanaa : : بخاف اكون Sanaa : : ببص لة نفس البصة
khaled :: والمدرسيين
Sanaa : : اللي خد بوسة واللي خد حضن واللي جري وراي
khaled :: وغير كده
Sanaa : : واللي مبيهتمش بدفعة تمن عدم اهتمامة واخلية يموت في تراب رجلي
khaled :: والجنس khaled :: مارستيه مع مين
Sanaa : : مش كامل
khaled :: كانوا عارفيين انك مطلقه Sanaa : : دايما مبدخلش في الغميق Sanaa : : كا نوا بيعرفوا مني Sanaa : : يعني مش السبب Sanaa : : + زوج خالتي Sanaa : : يعني Sanaa : : خد مني شوية khaled :: مين +
Sanaa : : زوج خالتي
khaled :: غيره مين تاني مارستي معاه
Sanaa : : لا مش ممارسة Sanaa : : كاملة
khaled :: مش كامله مع زوج خالتك
khaled :: كم مرة
Sanaa : : لا مش كاملة بوسة وحضن Sanaa : : وبمسك نفسي
khaled :: ايه اللي كان بيمنعك
Sanaa : : ضميري
khaled :: بس انتي قلتي انك ضعيفه في الجنس khaled :: ومش بتقدري تقاومي
Sanaa : : مفيش راجل في العيلة عدي من تحت ايدي Sanaa : : بس دول قرايبي
khaled :: عشان قرايبك بس
Sanaa : : لا بس ضميري بيتعبني Sanaa : : ومببقاش عايزة منهم حاجة فعلا Sanaa : : فاهمني khaled :: طب اول مرة مارستي فيها khaled :: علاقه كامله khaled :: كانت قبل طلاقك الاول ولا بعده
Sanaa : : بعد طلاقي الاول بسنة Sanaa : : تعرف Sanaa : : سبب من اسباب طلاقي الاول ان خال زوجي اتهجم عليا
khaled :: وحد علاف الموضوع ده
Sanaa : : اة Sanaa : : لأني كنت متجوزة Sanaa : : وطبعا كنت زي ما بيقولوا مش عارفة اي حاجة في اي حاجة Sanaa : : انا مطلقة بنت Sanaa : : يعني زوجي الاول Sanaa : : مبيعرفش
khaled :: كان عاجز
Sanaa : : اة خرج وحبسني مع خالة Sanaa : : في الشقة
khaled :: وبعدين khaled :: نظرتي له برضه باغراء
Sanaa : : حسيت كدا .. لكن اللي وقفني ان جوزي عايز كدا Sanaa : : وقدرت انقذ نفسي
khaled :: وأهلك عرفوا
Sanaa : : آه
khaled :: عرفوا انك لسه بنت ؟؟
Sanaa : : اة Sanaa : : من الزوج التاني
khaled :: اتجوزتي المرة التانيه بعد كم سنه من طلاقك
Sanaa : : انا عشت اسود 6 شهور جواز في حياتي ضرب وإهانة وذل
Sanaa : : 2
khaled :: وازاي مارستي علاقه كامله بعد سنه من طلاقك الأول
Sanaa : : مع اول حب في حياتي
khaled :: يعني عملتي ترقيع بعدها
Sanaa : : لا Sanaa : : مش كاملة للدرجة اللي في مخك Sanaa : : يعني كل حاجة ماعدا
khaled :: واللي حبك مش اتجوزك ليه؟؟
Sanaa : : هو قريبي
khaled :: يقرب لك ايه
Sanaa : : بس اهلة موافقوش علشان خطبو لة واحدة لو ابوها اتوفي هتورث منة كتير اوي
khaled :: وبعدين
Sanaa : : من بعيد بس قريبي Sanaa : : بعد طلاقي رجعنا اقوي من الاول ابوة طردة من بيتة Sanaa : : بدأت امة تبكي لي في التليفون اني ابعد عنة وبعدت فعلا وقلت لة اني بحب واحد هيجي يتقدم لي وبس khaled :: واتجوزتي مرة تانيه وانت بنت لسه
Sanaa : : اه
khaled :: ده جوزك اللي انتي معاه دلوقتي
Sanaa : : ايوه
khaled :: اول مرة عملتي معاه ايه
Sanaa : : سبت لة نفسي Sanaa : : عادي كأني كان نفسي Sanaa : : تعرف Sanaa : : جوزي دة عودني علي حاجات مظنش الاقيها عند اي حد
khaled :: زي ايه
Sanaa : : تحس انة مش راجل اوي قدامي Sanaa : : يعني بيسمع الكلام بيخاف لأسيبة Sanaa : : بيرضيني جنسيا جدا جدا Sanaa : : فوق الوصف
khaled :: كنتي بتستمتعي معاه بالجنس
khaled :: كان بيمارس التعذيب اللي بتحبيه
Sanaa : : فوق الوصف لدرجة الادمان Sanaa : : اة Sanaa : : وكل اللي اتمناة بلاقية
khaled :: ازاي كان بيعذبك
Sanaa : : زي ما وصفتلك قبل كدا
khaled :: ماوصفتيش khaled :: انتي قلتي ساديه بس
Sanaa : : اوك بمعني الكلمة Sanaa : : يعني القسوة العنف Sanaa : : العنف في الاداء
khaled :: في ضرب
Sanaa : : لو احتجت بطلب
khaled :: بيضربك بايه او ازاي لو طلبتي
Sanaa : : ساعات بحتاج بالقلم وساعات بحتاج علي جسمي
khaled :: كان بيحصل اثار ضرب احيانا على جسمك
Sanaa : : احيانا
khaled :: وهو كان بينبسط بده
Sanaa : : آه
khaled :: الضرب بيثيرك
Sanaa : : جدا
Khaled :: بتصلي للشهوة بالضرب احيانا
Sanaa : : آه Sanaa : : بس الضرب اللي مش جامد
khaled :: اول مرة عملتي فيها علاقه غير زوجك وكانت علاقه كامله بعد قد ايه من زواجك
Sanaa : : سنة
khaled :: مع مين
Sanaa : : واحد انا حتي معرفش عنة غير اني شفتة مرة واحدة وانا في مطعم كنت مع صحبتي Sanaa : : خليتها تمشي Sanaa : : وقعدت انا زي ما يكون حاسس بيا و عارفني Sanaa : : تعرف عمل ايدة Sanaa : : من غير كلام خدني من ايدي Sanaa : : ومشيت معاة وركبني عربيتة كانت حلوة اوي Sanaa : : وطلعنا علي طريق سفر Sanaa : : مكان كلة زرغ
khaled :: وبعدين
Sanaa : : وبعدين وقف بالعربية Sanaa : : مكنش فية حد Sanaa : :: قاللي اسمك اية Sanaa : :: قلت لة وفاء يعني كذبت علية Sanaa : :: قاللي انا عبد العزيز Sanaa : :: قلت لة اهلا Sanaa : :: من غير كلام لقتني بفتح باب العربية وهو ايدة فوقي بتشد الباب تاني بيقفلة يعني Sanaa : :: وبعدين Sanaa : :: حصل اللي حصل
khaled :: وانتي وقتها كنتي مبسوطه معاه
Sanaa : :: بين الانبساط والخوف Sanaa : :: لأني مكنتش عرفاة Sanaa : :: يمكن مكنتش عندي الرغبة بس رحت
khaled :: كنتي بتفكري في ايه وهو معاكي وبيحصل كده
Sanaa : :: مش عارفة
khaled :: مش عارفه بتفكري في ايه وقتها
Sanaa : :: لا لأني بلغي تفكيري
khaled :: قعدتي معاه قد ايه
Sanaa : :: يمكن ساعة
khaled :: كم مرة مارستي نعاه يومها
Sanaa : :: مرتين
khaled :: وانتي حسيتي انه عمل كل اللي نفسك فيه
Sanaa : :: لا
khaled :: بس كنتي مبسوطه
Sanaa : :: مفيش واحد عرفتة كدا وعمل اللي نفسي فية Sanaa : :: اني معاة Sanaa : :: انا معرفوش ومعرفش احساسي كان اية Sanaa : :: بس انا حبيت علي جوزي Sanaa : :: واحد Sanaa : :: مش حب اول Sanaa : :: كان من الصغر
khaled :: الراجل ده قابلتيه تاني
Sanaa : :: يعني اعرفة من واحنا عيال Sanaa : :: اية
khaled :: الراجل اللي طلعتي معاه في عربيته قابلتيه تاني
Sanaa : :: لا
khaled :: دي كانت اول مرة تمارسي الجنس مع حد Sanaa : :: اة
khaled :: والمرة التانيه كانت بعدها بقد ايه
Sanaa : :: بفترة مش طويلة ممكن اقدر اقولك اني لقيت الحب اللي بدور علية
khaled :: اللي بتقولي من وانتم عيال
Sanaa : :: ايوة هو قريبنا يا بني
khaled :: ده نفسه اللي كان بيحبك khaled :: واهله رفضوا
Sanaa : :: لا واحد كنت معجبة بية دايما بس متصورتش اني هحبة
khaled :: بعد المرة الاولانيه بقد ايه
Sanaa : :: شهرين
khaled :: حصل ايه
Sanaa : :: حبينا بعض اوي وعشنا مجانين Sanaa : :: مقابلات باستمرار لدرجة اني مكنتش بحط جوزي في دماغي Sanaa : :: عشت حياتي معاة
khaled :: ومارستي معاه فين khaled :: في بيتك والا في بيته
Sanaa : :: في بيتة هو اصلا متجوز Sanaa : :: وطلب مني اني اسيب زوجي Sanaa : :: وفعلا كنت هسيبة ورجعت في رأيي في اخر لحظة
khaled :: كنتي بتروحي معاه البيت كم مرة او كل قد ايه
Sanaa : :: هي مرة واحدة احنا حبينا بعض Sanaa : :: يعني حب
khaled :: وعلاقتك بيه استمرت كتير
Sanaa : :: شهرين Sanaa : :: وبعدين سبتة علشان مقدرش استغني عن جوزي Sanaa : :: انا مش فاهمة نفسي
khaled :: وبعد ما سبتيه khaled :: كل الفترة اللي فاتت دي الاول كانت علاقتك بجوزك عامله ازاي
Sanaa : :: عادية اوي
khaled :: هو بيسافر كثير
Sanaa : :: مش اوي Sanaa : :: لو قلت لة خليك صدقني مش هيمشي خطوة من البيت
khaled :: بيسافر فين
Sanaa : :: مصر ويجي واحيانا دمياط و احيانا الغردقة Sanaa : :: كدا يعني
khaled :: وكل سفريه بتقعد كم يوم
Sanaa : :: اسبوع
khaled :: طيب وبعد ما سبتي التاني ده
Sanaa : :: خلاص بقيت اخاف اخرج Sanaa : :: اخاف من نظرتي
khaled :: نظرتك اللي في صورة الفرح اللي شفتها
Sanaa : :: انا ليا نظرة بترعبني Sanaa : :: انا بخاف من نفسي
khaled :: هي اللي شفتها في صورة الفرح
Sanaa : :: اة Sanaa : :: هي فرح Sanaa : :: لكن التانية اغراء Sanaa : :: انا بخاف يا خالد من نفسي khaled :: وخلال الفترة اللي قلتي عليها دي لحد دلوقتي khaled :: كان برضه نظراتك مستمرة مع الباقي khaled :: برضه
Sanaa : :: اة
khaled :: وحد منهم حصل معاه اي حاجه khaled :: ايا كانت
Sanaa : :: نظرات
khaled :: بس
Sanaa : :: بس
khaled :: وبعد الفترة دي khaled :: مارستي مع مين تاني
Sanaa : :: و لا حد
khaled :: انتي قبل كده قلتي لي 3 او اكتر
Sanaa : :: مش ممارسة كاملة
khaled :: ازاي khaled :: ومع مين
Sanaa : :: يعني بوس واحضان Sanaa : :: مع ناس ممكن اللي تربطني بيهم نظرة
khaled :: اي حد تربطك بيه نظرة
Sanaa : :: لو حسها مني بسيب لة نفسي بوسة وحضن مش اكتر
khaled :: وبتقدري تقفي عن الحد اللي بتقرريه
Sanaa : :: مع اللي معرفهمش او محبتهمش
khaled :: واللي بتحبيه khaled :: ؟؟
Sanaa : :: بسيب لة نفسي
khaled :: وقرايبك ؟؟
Sanaa : :: انا بحب واحد يا خالد المشكلة فيا ان قلبي ميسعش 2
khaled :: مين الواحد ده
Sanaa : :: يهمك
khaled :: اكيد طبعا
Sanaa : :: عايز الحق والا ابن عمة
khaled :: انتي عارفه
Sanaa : :: الحق انتا
khaled :: ده دلوقتي khaled :: لكن انا بكلمك على قبل كده
Sanaa : :: محبتش حد غير الاتنين اللي قلتلك عليهم قرايبي
khaled :: وبقية قرايبك اللي كنتي بتنظري لهم النظرة دي وكنتي بتمارسي معاهم العلاقه دول لسه مستمرين معاكي
Sanaa : :: لا Sanaa : :: انا اللي ببعد
khaled :: انا عاوزك تسيبك مني دلوقتي وتكلميني بصراحه عشان ترتاحي واقدر اساعدك بجد khaled :: يعني ما تفتكريش انك كلامك هيزعلني منك khaled :: لاننا اتفقنا نكون اصحاب و نساعد بعض قبل اي حاجه من اول يوم عرفنا بعض فيه والا نسيتي
Sanaa : :: صح وانا مخبتش عنك حاجة Sanaa : :: دة + اني بحب السرقة
khaled :: وانا كمان مصدقك في كل اللي قلتيه khaled :: اه انتي قلتي لي عن ا لموضوع ده قبل كده khaled :: اخر مرة عملتي علاقه مع حد تاني امتى
Sanaa : :: اة Sanaa : :: خلاص كدا
khaled :: والمحارم اللي كانت علاقتك بيهم انقطعت امتى وكانت بتوصل لاي حد ومين منهم لسه بيحاول معاكي وبتعملي ايه لما بيحاول
Sanaa : :: المحارم زي Sanaa : :: بابا Sanaa : :: وانت عارف قصتة
khaled :: اه
Sanaa : :: عمي وملمسنيش Sanaa : :: خالي وملمسنيش Sanaa : :: اخو زوجي نفس النظرة
khaled :: وعمل ايه
Sanaa : :: نظر بس Sanaa : :: حاول يبوسني
khaled :: وقدر Sanaa : :: بس انا منعتة
khaled :: منعتيه بعنف والا بود
Sanaa : :: وكأني مرهقة او في حلم
khaled :: بعنف khaled :: ؟
Sanaa : :: لا Sanaa : :: برعب
khaled :: منعتيه ازاي
Sanaa : :: اة هو بعنف
khaled :: دفعتيه khaled :: ضربتيه
Sanaa : :: ايوة
khaled :: صرختي
Sanaa : :: طبعا Sanaa : :: لا
khaled :: عملتي ايه يعني
Sanaa : :: صراخ لا Sanaa : :: دفعتة جامد اوي وجريت
khaled :: حاول تاني بعدها ؟؟ Sanaa : :: نظرات بي نظرات صعبة
khaled :: بس من جواكي عجباكي نظراته ؟؟
Sanaa : :: شوية
khaled :: بتنبسطي لما تلاقي نظرة الرغبه في عيون الاخرين ؟؟؟ Sanaa : :: جدا
khaled :: بتثيرك والا بترضي غرورك
Sanaa : :: بترضي كل شيء جوايا سواء غرور او اثارة
khaled :: في الطبيعي بتمارسي الجنس كل قد ايه وكم مرة في المرة الواحده
Sanaa : :: بمارسة علطول
khaled :: ازاي
Sanaa : :: يعني باستمرار Sanaa : :: بحب كل يوم Sanaa : :: وكتير Sanaa : :: مرة واتنين وتلاتة
khaled :: ولما زوجك بيكون مسافر بتعملي ايه khaled :: ؟
Sanaa : :: بحاول اغير نفسي واخليني لوحدي Sanaa : :: اقضيها سجاير ومواعيد
khaled :: مواعيد غراميه
Sanaa : :: لا عاده سرية
khaled :: كم مرة في اليوم
Sanaa : :: مرتين Sanaa : :: او 3
khaled :: النهارده عملتيها كم مرة
Sanaa : :: هو معايا هعملها لية
khaled :: اه هو هنا khaled :: انتي دلوقتي في البيت معاه
Sanaa : :: لا انا عند ماما بكلمك من عندها
khaled :: وهو في البيت
Sanaa : :: لا
khaled :: عملتم حاجة النهارده
Sanaa : :: لسة
khaled :: بيرجع امتى
Sanaa : :: كمان ربع ساعة اكيد هيبعت لي رسالة يقوللي تعالي ووقتها هقفل طبعا وامشي
khaled :: بيروح فين khaled :: شغل؟
Sanaa : :: لا انا اللي بوزعة علشان اتكلم هو بيروح يشرب
khaled :: بتشربي معاه
Sanaa : :: اة هو بيجيب معاة وبنشرب سوا كمان
khaled :: بتشربوا ايه
Sanaa : :: دايما في التلاجة تلاقي بيرة كانز مبقدرش استغني عنها Sanaa : :: بس الحشيش لازم
khaled :: والماديات بيوفرها لكده منين khaled :: هو ظروفه الماديه حلوة
Sanaa : :: هو بيسافر شغل وبعدين بباة موجود واخواتة مسافرين بالخارج يعني Sanaa : :: هي حلوة
khaled :: وهو موافق انك تسافري الامارات
Sanaa : :: اة
khaled :: عارف ايه طبيعة شغلك
Sanaa : :: لا لسة
khaled :: هترجعي له لو سافرتي
Sanaa : :: انا معاة Sanaa : :: بس معرفش ظروفي
khaled :: يعني ايه
Sanaa : :: مش عارفة
khaled :: مش فاهم Sanaa : :: مش عارفة
khaled :: انتي مش عاوزاه Sanaa : :: مش عارفة
khaled :: مسافره عشان تهربي
Sanaa : :: اهرب من كل شيء ومن نفسي
khaled :: وتمارسي الجنس هناك لو حد عجبك
Sanaa : :: خالد Sanaa : :: انا خايفة
khaled :: انتي عارفه ان الايدز منتشر هناك khaled :: بسبب الروسيات
Sanaa : :: والواقي عملوة لية
khaled :: انتي عامله حسابك على كده يعني
Sanaa : :: متسألنيش Sanaa : :: اية اللي انا فية يا خالد فسر لي Sanaa : :: انا مريضة Sanaa : :: ولية
khaled :: من معلوماتي العامه فقط انا من اللي فهمته منك khaled :: حاجة khaled :: اسمها khaled :: الماسوشية khaled :: أو الماسوخيه khaled :: سمعتي عنها khaled :: ؟؟؟
Sanaa : :: لا
khaled :: بتحبي حد يمدك على رجلك
Sanaa : :: مجربتش
khaled :: بتحبي تذلي نفسك بالضرب للي يمارس معاكي الجنس
Sanaa : :: اة
khaled :: اللي بيضرب ده بيكون سادي khaled :: اما اللي بيحب يذل نفسه للتاني وينذرب khaled :: ينضرب khaled :: بيكون ماسوشي khaled :: على ما اعتقد
Sanaa : :: بس انا كمان بحب أعذب
khaled :: عموما انا هاعرض الامر على واحده صديقي من غير ما تظهري في الصورة هو طبيب نفسي khaled :: بس اللي يقول عليه
Sanaa : :: بس أذل
khaled :: لازم تعمليه
Sanaa : :: بحب اعذب واتعذب
khaled :: انا لو الدكتور قال khaled :: انك محتاجه علاج khaled :: يبقى لازم تروحي لدكتور khaled :: اما لو قال انك محتاجه تعديل سلوك
Sanaa : :: لا Sanaa : :: خالد Sanaa : :: انا بقوم بالليل Sanaa : :: وجوزي بيقوللي اني بمارس معاه الجنس Sanaa : :: بس مبفتكرش أني عملت كدا Sanaa : :: بس بعرف أنه نام معايا Sanaa : :: طبعا لما بقوم الصبح بعرف
khaled :: بتعرفي من الآثار ولا منه هو
Sanaa : :: من الآثار
khaled :: بتلاقي علامات تعذيب في جسمك
Sanaa : :: آه
khaled :: بتكون علامات ايه
Sanaa : :: بس هو بيقوللي انة بدأ يحب الشخصية التانية دي Sanaa : :: عض او خربشة Sanaa : :: بيقوللي أني ببقي عاملة زي اللي في افلام السكس Sanaa : :: بيقوللي بحس إنك مش أنت
khaled :: , وهو بيعمل ايه
Sanaa : :: عض في رقبتي او عض في كتفي Sanaa : :: ايدي إنتهت..
أنتظر ردكم بأسرع وقت
وأتمنى عدم عرض المحادثه بالموقع
30/11/2011

رد المستشار
الأخ العزيز "خالد" أهلا وسهلا بك أحسب أن محدثتك -إن كانت صادقة- تدرك جيدا أنها مريضة بأحد اضطرابات التفضيل الجنسي Sexual Preference Disorder أو بخلطة منها، ولا أظن أن بإمكانك أن تساعدها ولا بإمكاننا نحن ما لم تكن هي قادرة على اللجوء بعد الله إلى الطبيب النفساني وبعد استئذان زوجها إن رغبت هي في العلاج.
مسألة أنها تعاني من السادو-ماسوشية، ليست هي المشكلة من وجهة نظري ما دامت وزوجها راضيان عن علاقتهما بهذا الشكل والمطلوب هو تبصيرها وتبصيره بالمسار المرضي والمآل غير المأمون لهذه النوعية من الاضطرابات النفسية وإمكانية الوقوع في الحرام، وعليهما أن يقررا الدخول في رحلة العلاج النفساني أو لا.... وسبب ذلك أن الفتوى القديمة التي أباحت كل ما يحدث بين الزوجين ما أبقياه سرا واجتنبا الحيض والدبر هي فتوى أظهرت الدراسات العلمية قصورها لأن من تعاني من المازوخية اليوم ستعاني من غيرها غدا أو بعد غد وغيرها قد يكون الجنس مع الأغراب أو أي شكل من أشكال الشذوذات الجنسية.
وأما ما هي بحاجة مباشرة إلى علاج منه إن كانت صادقة فيما تحكي فهو حكاياها عن نظرتها التي تغري وتغوي واستعدادها للذهاب مع أحدهم في سيارته وقد أوقفت عقلها عن التفكير.... كذلك استرسالها في الكلام الجنسي مع شريك إليكتروني حتى ولو بدا الغرض منه هو طلب المساعدة فالمسألة تبدو استمناء إليكترونيا تمارسانه سويا يا أخ خالد، أو فقل لي ما اسم هذا النوع من الحديث الإليكتروني؟ وما هي فائدته بين اثنين ليس بينهما متخصص؟؟ هل هي زيادة في العلم والمعرفة أم هو تنفيس عن رغبات شيطانية من خلال حكايات متخيلة؟
أحسب أن مثل هذه المرأة الغارقة في ما يشبه إدمان الجنس، حتى أنها تقوم بالليل تمارس الجنس مع زوجها بشخصية غير شخصيتها كما يقول زوجها السعيد -أدام الله عليه سعادته- تحتاج فعلا إلى مساعدة، لكن رغبتها في التغير شرط لنفع أي مساعدة.
ربما كانت تحلم وهي معك على الشات وربما هي صادقة ولكنني أنصحك في جميع الأحوال بأن ترسل لها ردنا هذا وتخبرها بأنها -سواء كانت صادقة أو كاذبة- مريضة باضطرابٍ لا ينفي المسئولية عن صاحبه -على الأقل في القوانين الوضعية-، وأما حكم الشرع فمعروف أن لها حلالا واحدا هو زوجها تمارس معه ما تشاء... وهي ليست فاقدة للعقل ولا التمييز بمعنى أن مرضها لا يسقط عنها من التكليف شيئا، فإن أرادت العلاج فأهلا بها وأتمنى يا خالد ألا تسألني "يعني آخذها لأي طبيب؟" لأن المفترض هو أنك رفيق إليكتروني ليس أكثر!.
واقرأ على مجانين:
الماسوشية يا دكتور.... نعم لها علاج مشاركة3
زوجي مُقِلٌّ عِنِّين وأشتهي تلاميذي المراهقين
مازوخية وتوثين والبقية تأتي!
شذوذات بالجملة! عفواً، مشاركة مستشار
وأما نشر نص المحادثة وردنا هذا فأمر متروك لإدارة الموقع، وليس لدي شخصيا أي مانع، فمثيلاتها مع الأسف كثيرات على الشبكة الإليكترونية، وفي العيادات النفسية ولعل في النشر فائدة أكثر من الضرر المتوقع منه، وأهلا بك.
التعليق: بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
شكراً جزيلاً لإدارة الموقع، وللدكتور وائل، أنا لا أثق كثيراً بالمعلومات التي يعطيها أحد طرفي المحادثة الإلكترونية للطرف الآخر، فالأصل هو الكذب والخداع، ومعذرة أخ خالد من يكذب مرة يكذب ألف مرة،
رغم كل الجرائم أو الأخطاء - سمها ما شئت - التي ارتكبتها محدثتك، إلا أن شيئاً واحدا ينبغي أن تتوقف عنده، فتلك المرأة كذبت على الذي زنت معه بالسيارة وأخبرته اسماً غير اسمها، كذبت عليه، فما المانع أن تكذب عليك أنت أيضاً وتخبرك قصصاً من نسج خيالها، فالكذب خصلةً من خصالها.
ثانياً أخي الكريم وإن كانت صادقة فنصيحتي أن تبتعد عنها، أعلم أن شيئاً في نفسك سينبذ تلك النصيحة ويرفضها، باسم المساعدة والضمير، ولكن انجُ بنفسك الآن قبل أن تخطئ معها وحينها تبحث عمن يساعدك أنت ... فهذا حبلٌ من الشيطان،
أسأل الله السلامة والمعافاة لي ولك وسائر المسلمين.. آمين.