ملتزم ولكن أشتهي محارمي!!
ملتزم ولكن أشتهي محارمي!! مشاركة
لا سلام عليك لا في محياك ولا في مماتك، بتكتب خليجي وبتدعي إنك لبناني! مكسوف توصم بلدك بأفعالك! بتطلب من الطبيب أن لا يوبخك؟ بتلعب دور العبيط؟ أنت لا تشته محارمك، أنت بالفعل اغتصبتهم، هتكت أعراضهم واستبحت شرفهم وكرامتهم وإنسانيتهم وفقدوا بسببك كل أمان واطمئنان حتى والواحدة منهم في سريرها والمفترض أنها في حماية أخوها أو أبوها واللي من غير كلام بتكون واثقة أنه مستعد يموت نفسه لو حد لمس شعره من رأسها. هل وصلتلك أد إيه أنت حقير ونجس؟؟
أختك (فاهم معنى كلمة أختك يا بني آدم) قد يمنعها حيائها أو صغر سنها من مواجهتك وربما من صدمتها ورعبها تستسلم لما تفعله أنت من نجاسة. هل تعلم لما أنا واثق إن إخواتك البنات ولا واحدة منهم تجاوبت معك أو استمتعت بفعلك؟ لأنك اتهمت بنتك اللي عمرها ٧ سنوات أنها أردات ما أردته أنت!!! أنت مش بس وسخ أنت مجنون، بس مش الجنان اللي يعفيك من مسؤوليتك.
عندك استعداد تموت نفسك؟ والله أبدا، اللي زيك بيعبد نفسه وعنده استعداد يعمل أي حاجة علشان متعته. عارف مين اللي هيموت سواء بإيدك أنت أو بالانتحار؟ بنتك. اللي أول ماهتبتدي تفهم اللي بيحصل هتحاول أنت تخرسها علشان متفضحكش وهتقتلها. أو احتمال تاني أنها كمان هتغرق في الصدمة حتى تقرر في يوم أن الإساءة يجب أن تتوقف فتقتل نفسها، ده لو المرض النفسي مسيطرش عليها وأفقدها كل قدرة على الإدراك والمقدرة على الدفاع عن نفسها وظلت مستسلمة لك إلى مالا نهاية.
تفقد سيطرتك على نفسك لما بتشوفهم نايمين؟ أي سيطرة؟ وأي ندم؟ هل التزامك الممسوخ مفهمك إن ندمك ده لو اللي زيك بيعرفوا الندم بيغفرلك ذنوبك؟ أنت مش متخيل أنا ماسك نفسي إزاي علشان مشتمكش بأوسخ الألفاظ، الموقع رد عليك وأنا واثق إن ردهم مش على مزاجك. كان نفسك يقولولك معلش يا كوكو أنت تروح للدكتور وإن شاء الله تبقى كويس ومش هتخرج من بيتك
لأنك لو كنت خرجت زمان من غرف إخواتك البنات بدلا من النظر إليهم بشهوة والفرجة عليهم ثم اغتصابهم كان يبقى في أمل دلوقت
الأمل الوحيد أن يسلط الله عليك جند من جنوده-رحمة بابنتك البريئة- فتنتهي حياتك النجسة غير مأسوف عليك
12/10/2023

رد المستشار
شكراً على تعليقك على الاستشارة.
يجد الموقع صعوبة أحياناً في التعليق على مثل هذه الاستشارات ولأن محتواها مخالف للقانون والإنسانية. إذا وصل مثل هذا الشخص إلى أي مركز طبنفساني فالقاعدة العامة هي عدم احترام خصوصياته وإعلام الجهات المختصة بجريمته لأن العلاج لا وجود له والهدف فقط هو حماية الآخرين منه. محاولة تفسير هذا السلوك بظروف بيئية وعائلية وغير ذلك عملية عقيمة لا فائدة منها. مصير الجاني هو الذهاب إلى السجن والحرص على حماية الآخرين منه طوال العمر. هناك أقلية منهم من هم مصابين بأمراض عقلية جسيمة ولا يصعب تمييزهم وحتى هؤلاء يتم إيداعهم في مراكز خاصة لفترة طويلة جداً وإجبارهم على العلاج.
السؤال الذي يطرح نفسه هل يجب فسح المجال لهؤلاء بمراسلة الموقع أم يجب حجبهم؟. نشر مثل هذه الاستشارات تنشر الوعي الجماهيري وتعطي الفرصة للضحايا لطلب العون قانونيا وطبياً٬ ولكن يجب التركيز على عدم تطبيب مشكلة المعتدي.
وشكراً على تعليقك.
وفقك الله.