السلام عليكم
أرجو أن تكون الرسالة سرييييييييييييييييية وأريد الطبيبة هالة تقرأ رسالتي
أنا مشكلتي هبلة ومكسوفة أني أقولها، أنا مش بعرف أستحم... تخيلي واحدة في سني مش بتعرف تستحم، أنا زي ما قلت قبل كدا في رسالة سابقة، كانت عندي عقدة لما عرفت إن فيه غشاء بكارة من ساعتها بطلت أعتني بالمنطقة الحساسة وبقيت لما أستحم ما أغسلهاش وما أغسلش ال rectum وبطلت أغسل من أول الفخذين إلى الركبة.
أنا صراحة بخاف أغسل الrectum (شوفي الهبل اللي أنا بقوله أنا بقول إن فتحة المهبل كبيرة ومتصلة بال rectum فأنا ممكن وأنا بنظف الrectum أدخل إصبعي في الفتحة) دلوقتي طبعا في وساخة كتير على المناطق دي وجلد ميت دلوقتي لو غسلتها عادي هل الجلد ده هيروح من غير عناء يعني لو غسلتها كذا مرة؟؟؟
فيه مشكلة تانية أنا بطلت أعتني بالمنطقة الحساسة فلما ازداد شعر العانة بعد فترة طويييلة طبعا متوسخة جدا وبقت منفوخة وعليها تصبغات كتيير وفي مناطق بطل يطلع فيها شعر. أنا صراحة خفت أنظفها بالليفة والصابون فقلت أعملها بأظافري على الأقل هكون شايفة أنا بعمل إيه (بس معملتش حول الفتحة) المهم في مناطق اتنظفت بس المشكلة أني وأنا بنظف التصبغات (أنا افتكرتها وساخة) اتجرحت وظهرت طبقة لونها وردي ولما خفت رجع لونها أسود تاني وحصل scar وبدأت تطلع شعر أنا مش عارفة أعمل إيه؟؟
فيه حاجة تانية حصلت إني وأنا بنظف المنطقة دي حاسة إن بالغلط صباعي دخل في بداية الفتحة المنظر مستفز جدا أنا طبعا ما ينفعش أقول الكلام ده لماما علشان علطول بتتريق عليّ ومرة طلبت منها أنها توديني الطبيب قالت لي نظفيها أنت. ما تقولوش عليّ هبلة....
13/10/2011

رد المستشار
صديقتي السائلة؛
لن أقول شيئا لائما ولن أحكم عليك بأي طريقة (أو على الأقل سأحاول) فلقد تعلمنا أنه أحيانا لن يفيدنا أن نبحث عن المنطق في الحوار الذي نسمعه لأنه سيزيد من مقاومة السائل ولن يفيده في شيء.
قديما قالوا يا صديقتي إن الحماقة قد أعيت من يداويها، رسالتك غريبة, وإنني وإن كنت استغربت من رسالتك إلا أني قد استغربت أكثر من والدتك، فأي أم تلك التي تترك فتاتها بلا استحمام حتى لا تستطيع أن تفرق بين الجلد الطبيعي وبين طبقة الأوساخ.
ما أتعبني أكثر أنك طبيبة؟؟ وهنا لابد أن أشك أن الموضوع أكبر بكثير من موضوع وساوس جنسية, وغشاء بكارة، وأعتقد أنه يدخل في المنطقة الرمادية بين الوسواس والذهان، وما يصاحبهما من تدهور وظيفي واجتماعي.
صديقتي السائلة، لابد أن تتحملي مسئوليتك عن حياتك، أنت تعديت مرحلة "ماما بتتريق عليّ" أنت طبيبة وبالغة وأعتقد رشيدة، لابد أن تطلبي نصيحة متخصص في أمراض النساء والأمراض النفسية وتنتظمي على علاج مناسب لحالتك, التي تحتاج إلى تدخل جاد وحقيقي وبالتأكيد أكثر من مجرد رسالة.
والسلام...