السفلة..!؟
الأستاذة أميرة بدران
ما شاء الله كلام حضرتك هو اللي كان نفسي أقوله..يعني لازم البنت في بلدنا سواء محجبة أو غير أو منتقبة تبقى بلغتنا "السبع رجاله في بعض" هههه.. يعني تدافع عن نفسها كويس أوي.. وأنا بعلق مش عشان أقول الكلمتين البساط اللي فاتوا.. أنا بقول إن اليومين دول في واحد في المعادي والبساتين بيتحرش بالبنات ويرش عليهم ماء نار أو كما يقولوا.. اللي عجبني إن بنت من اللي حاول يتحرش بيهم(في منطقة البساتين) من غير متعرف مين هوا لفت ضربته بـ "كتر" في وشه.. فجري وهرب.. وده بقى مدوخ الشرطة مش واحد صايع على ناصية.. زي ما حضرتك قولتي السافل من دول بيبقى جبان فعلاً..
ربنا يكرم حضرتك على مجهوداتك هنا ورسالة لصاحبة المشكلة الحجاب مش هيحل مشكلتك لكن هو فرض من رينا وهيساعدك على الثقة بنفسك أكثر وأنك لم تساهمي بذرة في إثارة الكلاب النائمة أو المستيقظة.. و هذا ليس عذرا ولكن سداً للذرائع...
ولكم كل الفضل سادتي.
أخوكم
وسلامي لأمي د.نعمت عوض الله وما شاء الله من نجاح إلى نجاح
19/1/2007

رد المستشار
أشكرك يا "محمد" على مشاركتك وأنتهزها فرصة وأشكر كل من يبعثون لي بمشاركات فأنا للأسف لا أجد الوقت الكافي للرد على مشاركات الأصدقاء رغم أنها تسعدني ورغم أهميتها وكلما هممت بالرد على المشاركات أتصور أن أصحاب المشكلات أو المتابعة أولى وهكذا..
فأنا أعتذر من كل قلبي لكل من يرسل لي بمشاركاته وأتأخر عليه في الرد أما بالنسبة لك يا "محمد" فأضم صوتي لصوتك ولكن دوما توقفني طريقة التعامل مع الأخبار المثيرة فتظل تتأرجح بين الشائعة والحقيقة حتى تتوه... فأكره طريق الصمت والانتظار أو الجلوس في مقعد المتفرج ولكن أحب أن أفتش وأعرف حتى توضع الأمور في حجمها الطبيعي ولا تندهش إذا قلت لك أنني ذهبت لقسم شرطة المعادي للتأكد من وجود بلاغات!!
وبالفعل وجدت هناك عدد قليل من البلاغات عن شخص له مواصفات واحدة يقوم بضرب الفتيات من الخلف بمطواة أقصى جرح حققه كان 10 سم ودائما من الخلف ويتميز بالسرعة الشديدة ودائما يضرب من الخلف فتيات في آخر المرحلة الابتدائية وأول المرحلة الإعدادية.
هنا نجد أنه ليس سفاحا بالمعني المتداول وأنه جبان يأتي في الخلف ويتصيد الفتيات الصغيرات غير القادرات على المقاومة فهذا هو حجمه الحقيقي مجرد شخص جبان لديه خلل نفسي ضحاياه قليل جدا لا يقوى إلا على الإصابة بجرح فقط!! وفرصة أخرى لي من خلال مشاركتك أن أوصل تحياتي وقبلاتي لأمي د. نعمت عوض الله