مشكلة
أنا محرجة جدا جدا وأنا بكتب بس أنا تعبانة أوي نفسي أحس أني طبيعية أولا يا دكتور أنا بمارس العادة دي من وأنا في ابتدائي يعني ولا بفهم في أي حاجة وكنت 6 سنين وأمارسها وكنت حاسة أنه مرض أو كده
المهم أنا لما كبرت شوية بقيت في إعدادي جاء صدفة قدامي موقع عرفت أن اللي بعمله دا اسمه عادة سرية بس أنا مش بعملها على أفلام وكده لا أنا بعملها على حاجات تعذيب طبية وأنا اللي بكون طرف بيتعذب فيها ... المهم أني أصريت أني أبطل وبطلت فعلا سنتين.
ورجعت ثانيةً مع الأسف الشديد وكل مرة أندم وأتخنق وأتعب. عموما أنا مخطوبة وأحس بإغراء وانجذاب شديد جدا ناحيته وأحس أني نفسي في جنس طبيعي عادي بس مهما وصل بي التخيل عمري ما أعرف أعمل عادة سرية إلا على اللي حكيته لحضرتك
واللي وجع قلبي أكثر أني اكتشفت أن أختي كمان نفس الموضوع دا أنا بجد تعبانة جدا ومخنوقة وحاسة أن الحمل ثقيل علي أوي ومتمناش أن أختي كمان تكون كدا أنا بس اللي نفسي أعرفه هل أنا طبيعية أنا وهي ولا لأ ؟؟
وهل لما أتزوج أقدر أصل للرعشة ولا لأ؟؟؟ علما بأني أصل لدرجة كبيرة من الإغراء بس مش لدرجة ذروة جنسية،
أعتذر أني طولت بس أنا نفسي أرتاح وأحاول أعالج نفسي أنا وأختي
30/7/2017

رد المستشار
الابنة الفاضلة "ليلى" أهلا وسهلا بك على مجانين وشكرا على الثقة، وعلى استعمالك خدمة الاستشارات على موقعنا.
لا يوجد في حكايتك لا أنت ولا أختك ما يقلق فالتخيلات المازوخية أثناء الاسترجاز شائعة بشكل كبير وفي الغالبية العظمى من الحالات لا تشكل عائقا بين الأنثى والحياة الجنسية الطبيعية ...
لديك مبشرات ذكرتها لنا عرفتها من خلال تعاملك مع خطيبك فأنت تستثارين بشكل طبيعي وستجدين الجنس الطبيعي مشبعا بكل تأكيد فلا داعي للقلق.
لم تبيني إن كانت أختك مخطوبة أم لا ولا هل هي أصغر منك سنا أم أكبر؟؟ فإن كانت أصغر وغير مخطوبة فاعلمي أنها بحاجة إلى إتباع برنامج علاجي للإقلاع عن عادة الاسترجاز إذا كانت ترى ذلك مهما لها.... والعفة ما تزال فضيلة لو تعلمين.
واقرئي على مجانين:
البنت العربية= استرجاز وغشاء وغشاء واسترجاز!
عقدة ذنب:لعب جنسي واسترجاز: خلل مفاهيم
الاسترجاز والخيالات المازوخية
الاسترجاز وأصل الشعور بالذنب بعده، تعليق ومشاركة2
وأهلا وسهلا بك دائما على مجانين، ومبارك مقدما زواجك وتمنياتنا لك بحياة سعيدة مشرقة، وتابعينا بالتطورات.