قلق من ذكريات في الطفولة بسبب الجنس
- السلام عليكم موقع مجانين وشكراُ لكل القائمين على هذا الموقع، مش عارف والله أبدأ منين بس أنا هقول المشكلة المسيطرة على دماغي دلوقتي، أنا من صغري بميل للنساء وشهوتي طبيعية وعمري ما حسيت بأي ميول غير طبيعية من صغري وحتى الآن، لكن المشكلة إني افتكرت حاجة كنت بعملها وأنا صغير مرات قليلة مش فاكر كام مرة.
-كنت أحياناً أنا وابن خالي في سن التاسعة تقريباً يعني قبل البلوغ كنّا أحياناً نخلع ملابسنا ونلمس أعضاء بعض ونحضن بعض وكدا ولكن مش بنمارس أي فعل غير كدا، فبيجيلي أفكار الفترة دي إني ميولي غير طبيعية بسبب الأفعال اللي كنت بعملها دي وإني شبه الإناث والعياذ بالله بسبب إني ساعات وأنا كنت بعمل كدا بقلد الحركات الأنثوية.
- أنا والله تعبت بقالي سنة على هذا الحال، أنا ميولي طبيعية حتى قبل البلوغ كنت بميل للنساء في الفترة اللي كنت بعمل فيها كدا وبعد البلوغ كنت بمارس العادة وبشاهد الإباحية على ميول طبيعية وماكنش في دماغي إني بعمل حاجة زي كدا وحياتي ماشية عادي .. ليه دلوقتي جيت افتكرت إني عملت كدا رغم إني كنت عايش كدا وكان حلمي إني أتزوج بنت بحبها وأعيش رجل و مفيش أي مشكلة.
- عاوز أعرف هل اللي كنت بعمله وأنا صغير طبيعي؟ وهل ليه تأثير علي دلوقتي زي ما عقلي بيقولي؟. ساعات بيجيلي اكتئاب بسبب إني عملت كدا والناس والرجالة اللي زيّي معملوش كدا في صغرهم وبستحقر نفسي جداً.
وشكرا
وأرجو تقبلوا الاستشارة علشان بقلق قوي لما محدش بيرد !!
21/2/2020

رد المستشار
مساء الخير صديقي "كريم" على موقع مجانين ونشكرك بدورنا على استعمال الموقع.
يــــاه أنت سنة على هذه الحال والآن فقط تراسلنا، سنة كثيرة على شيء مثل هذا.
حالتك مثل حالة الكثير من الناس، عند تذكرهم بعض الذكريات الجنسية في الطفولة في حالة تيقظ ووعي، مع تظافر بعض المشاكل النفسية أو الاضطرابات، يهلعون ويتوترون فتبدأ القصة من هنا. يعني القصة لا تبدأ وقت ما يتذكرون القصة، أفترض أن ما كنت تفعله لم تنسه يوما ما، والدليل أنّك تذكّرته بعد وأنت في 18 من عمرك، لذا المشكل تبدأ لما تأخذ الذكريات "معنى خاصا" في فترة معيّنة، لما تصير الذكريات الجنسية للطفولة دليلا على شيء، أو وقودا لاكتئاب أو وسواس أو القلق، وربما هذا الأخير أقرب إليك ما دُمت تقلق جدا إن لم يردّ عليك أحد، ربما علامة على أنّك تسترسل في الأفكار السلبية بعد عدم الردّ كما تسترسل في الأفكار السيئة بخصوص التجارب الجنسية التي مرّت عليك لتستنتج أقبح الاستنتاجات.
وأريد أن أطمئنك أنّ ما قمتَ به هو مجرد لعب جنسي لم ولن يؤثر على توجهك الجنسي أبدا، خصوصا أنّك تقول بأن ميولك الجنسي طبيعي ولا تتخيل ولا تفكر في الميول المثلية.. وهذا ممتاز، فلا داعي للهلع وستحب بنتا وتتزوج بها وتعيش بشكل عادي جدا ورائع. اهتم بنفسك وطوّرها أكثر واهتم بدراستك وهواياتك وسيأتي الوقت المناسب.
أتركك مع بعض الاستشارات المشابهة حتى يطمئن قلبك أكثر.
لعب جنسي أم لواط ؟
لعب جنسي أم تحرش وماذا بعد ؟
لعب جنسي ووساوس ... للقصة بقية !
وأنا أبحث عن استشارات شبيهة طلعت لي هذه الاستشارة، حتى اعتقدت أنّها استشارة أخرى لك. هي قريبة لكن البيانات تختلف
لعب جنسي ومعاناة مع ذكريات الطفولة