هل أنا طبيعية ولا مريضة وليه الأفكار ذي بتيجي دلوقت
السلام عليكم أولا ياريت دكتور نفسي يستحمل الرغي ويفسر لي حكايتي، أنا دلوقتي آخر سنة جامعة المهم متدينة إلى حد ما وبميل للرجال عادي المهم كنت في إعدادي بعيدة خالص عن ربنا كنت مدمنة العادة السرية وكنت آسفة بمسك المخدة وأبوسها وأتخيلها رجل وأعمل العادة السرية من الهدوم المشكلة والمصيبة إن افتكرت إن قبل كده أختي الصغيرة خالص بستها من فمها بشهوة كأن راجل بيبوس ست بوسة كبيرة وكنت بثير نفسي عشان أعمل العادة السرية كان مرة وماتكررتش المهم كل ده نسيته خااالص وتبت الحمد لله واتخطبت من خمس شهور وأحب خطيبي........
لكن من 3 شهور الأفكار ذي تلح علي إزاي عملت كده معها هل أنا شاذة ولا مجنونة ؟؟ ماكنتش في وعيي لكن لما بشوف مخدة مش بستعجب إن كنت ببوسها لكن أختي بتجنن أني بستها كده وكل ما أشوف أختي أخاف عليها والأفكار تزيد مش فاهمة بقالي سنين ناسية إيه اللي فكرني ؟؟
هل أنا كنت شاذة ولا أنا مش طبيعية مش عارفة أتعامل مع أختي وكل ما أشوفها تجيء لي الأفكار ذي، عايزه وصف دقيق أقنع دماغي به بالليل كنت بعمله مع أختي ده كان ليه لأن اكتئبت وكارهة نفسي وطول الوقت خايفة ومش فاهمة حالتي
أرجووووو تقولوووووا التفسيييييير للي حصل والحل
وشكرا لكم
3/4/2020

رد المستشار
الابنة الفاضلة "Oo" أهلا وسهلا بك على مجانين وشكرا على ثقتك، واختيارك خدمة استشارات مجانين بالموقع.
ما حدث يا ابنتي قديما عندما كنت صغيرة في مرحلة الرشد المبكر (مراهقة) ليس غريبا ولا عجيبا ولا نادر الحدوث !! يعني كثيرات فعلن ذلك ومن لم تفعله مع أختها فعلته مع أخيها أو مع ابن أو بنت الجيران الصغير يعني هي مرحلة تكون فيها الرغبة الجنسية عالية والراشد الصغير ما زال يجرب ويستكشف مع قليل إدراك للمسؤولية لكن المهم أن ما حدث منك لم يتكرر ولم تتخذيه سبيلا دائما للتعامل مع الشهوة الجنسية ولا يمكن بحال من الأحوال أن يكون تسبب في أذى لأختك الصغيرة.
ما هو مهم أيضًا أن تدركيه ألا علاقة لهذه الأفعال بالتوجه الجنسي أصلا يعني أنت أو مثيلتك في تلك المرحلة كنت تقبلين أختك مثلما كنت تقبلين الوسادة ! أي شيء جنسي دون تمييز ..... وبالتالي أسألك هل ستـسأليننا يوما هل أنا كنت أحتضن الوسادة وأقبلها لأنني شاذة يعني هل عندي خطل حب الوسادات ؟!!
المطلوب إذن هو أن تعرفي أن ما حدث منك معتاد الحدوث وليس أمرا خطيرا ولا يسبب أذية للطرف الآخر ما دام فعلا غير متكرر ولا علاقة له بالتوجه الجنسي، وإذا كانت لديك أعراض وسوسة في أشياء أخرى فاكتبي لنا تفاصيل أخرى.
اقرئي على مجانين:
الخائفة أن تكون شاذة
الحكاية المعادة، حقيرة وكلبة : الاسترجاز بالوسادة
ومرة أخرى أهلا وسهلا بك دائما على موقع مجانين فتابعينا بالتطورات.